Kilpailut Provandossa

Araminta ei ollut ennättänyt olla kauaa minun omistuksessani, mutta se oli Dier Mayerin luona kuitenkin hypännyt, joten päätin osallistua sen kanssa Kilpailukeskus Provandon estekilpailuihin. Ne eivät olleet viralliset kilpailut, joten ajattelin, että niiden avulla näkisin missä vireessä uusi tammani olisi. Vähän vaikeuksia tuotti kun tammikuussa minulle saapui kaverini tamma ylläpitoon. Freude Ist oli tiineenä ja sen varsa tulisi minun omistukseeni. En voinut jättää sitä yksin, joten otimme avopuolisoni Matiaksen kanssa molemmat hevoset kyytiin.

Kilpailupaikalla oli todella paljon hälinää, vaikka luokkien osallistujamäärät eivät olleet suurimmat mahdolliset. Luokkia kuitenkin riitti joka lähtöön ja olin osallistunut Aramintan kanssa 120cm luokkaan. Olin itse valmentautunut viime vuoden sillä tasolla ja uskoin, että pärjäisin uuden tammani kanssa, vaikka en kovin montaa kertaa ollut kerennyt hypätä sillä. 

Provandossa oli paljon tuttua porukkaa. Aramintan entinen ratsastaja Rasmus Alsila kilpaili samassa luokassa hevosensa Bertramin kanssa. Tuntui, että luokassa oli isojakin nimiä, sillä itse olin esteratsastajana niitä uusia tyyppejä, mutta silti rata onnistui hyvin. Tulimme Aramintan kanssa sijalle 2. heti Isabella Sokan jälkeen. Voisin siis sanoa sitä päivää onnistuneeksi.

Kommentit